STRATEGI REBRANDING KAMPUNG BABAKAN MENJADI KAMPUNG BERKELIR SEBAGAI UPAYA MENINGKATKAN BRAND IMAGE KOTA TANGERANG

research
  • 04 Oct
  • 2020

STRATEGI REBRANDING KAMPUNG BABAKAN MENJADI KAMPUNG BERKELIR SEBAGAI UPAYA MENINGKATKAN BRAND IMAGE KOTA TANGERANG

Transformation made by Kampung Bekelir from slum are becoming tourist destination villages in Kota Tangerang, supporting the Tangerang City Government program related to RPJMD and Live City. The purpose of this study was to determine the rebranding strategy of Kampung Babakan to become Kampung Bekelir in an effort to improve the brand image of Tangerang City. The method used in this study is case study research using a qualitative approach. Data collection techniques using observation, interviews, documentation. The results of the research on rebranding strategies in Kampung Bekelir can increase the brand image in Tangerang City, from the brand image that can provide benefits to the community of Kampung Bekelir to improve their standard of living for the better. Brand Image Tangerang City was awakened by the existence of Bekelir Village. People from various regions and even foreign countries are enthusiastic to come to Kampung Bekelir.

Unduhan

  • Jurnal Genap 1819 AYY.pdf

    STRATEGI REBRANDING KAMPUNG BABAKAN MENJADI KAMPUNG BERKELIR SEBAGAI UPAYA MENINGKATKAN BRAND IMAGE KOTA TANGERANG

    •   diunduh 512x | Ukuran 425 KB

 

REFERENSI

Kriyantono,  R.  2014.  Riset  Komunikasi. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.

Nesia,  A.  2014.  Dasar-Dasar  Humas. Yogyakarta: Graha Ilmu.

Putri,  F.  A.,  Sumartias,  S.,  &  Sjoraida,  D.  F. 2018.  Proses  Rebranding  Mal  Grand Indonesia  Oleh  Departemen  Marketing Communication  PT  Grand  Indonesia. 

PRofesi  humas :  jurnal  ilmiah  ilmu hubungan  masyarakat,  2(2),  102.https://doi.org/10.24198/prh.v2i2.9063

Salamah,  R.  Y.  &  U.  2014.  Branding Tempat :Membangun  Kota,  Kabupaten, dan  Provinsi  Berbasis  Identitas:201. Jakarta: Makna Informasi.

Suryani,  I.,  &  Sagiyanto,  A.  2017. STRATEGI  KOMUNITAS  BETAWI DALAM  MEMPROMOSIKAN TRADISI  PALANG  PINTU  (Studi Kasus Pada Event Festival Palang Pintu XI).  Jurnal  Komunikasi,  8(2).  Diambil dari http://ejournal.bsi.ac.id/ejurnal/index.php/jkom/article/view/2497/0