Simulasi Sistem Kerja Bioseptic Tank Berbasis Dua Dimensi

research
  • 13 May
  • 2020

Simulasi Sistem Kerja Bioseptic Tank Berbasis Dua Dimensi

In the business environment, especially in the business of selling a product, it definitely requires a user-friendly tutorial or instructions for using the product, the tutorial can be in the form of flow pictures or in
the form of interactive two-dimensional (2D) or three-dimensional (3D) animation. The tutorial can function as a tool for introducing a product for buyers and potential buyers so that buyers' interest will increase and add buyer knowledge about the product. Now the author is encouraged to make a teaching aid using twodimensional interactive animation that is user-friendly and interesting for PT. Global Core Fibertech. By using two-dimensional sketches to explain the product and use the video directly displayed the bioseptic tank's working system can allow customers to be interested in the product and not close the possibility that other competitors will gradually follow the animation method. With the design of the two-dimensional interactive animation, it is expected to increase the effectiveness, quality and intensity of its sales. With the technology used, the tools for making Adobe Flash CS6 as an application for making interactive animations, Adobe Photoshop CC as an application for making Bioseptic Tank and Actionscript sketches to move the animation process and application
development methods used are Waterfall.

Unduhan

 

REFERENSI

Akmaludin. (2013). Vol . IX No . 2 September 2013 INFORMASI MENGGUNAKAN MATURITY LEVEL Pilar Nusa Mandiri Vol . IX No . 2 September 2013. Jurnal Pila, IX(2),123–130.

Chandra.2011. 7 Jam Belajar Interaktif, Flash CS5 untuk Orang Awam. Palembang:Maxikom.

Christian, A., Ariani, F., & Rizal, K. (2014).Animasi Interaktif Peningkatan Kemampuan Mengenal Huruf Untuk Anak Usia Dini.Simposium Nasional Ilmu Pengetahuan Dan Teknologi (SIMNASIPTEK), (ISBN:978-602-61268-2-5), 179–183.

Endika, R., & Harafani, H. (2014). Pembelajaran Proses Pembuatan Madu Berbasis RPGAdventure pada Game Petualangan Titan Pembelajaran merupakan suatu kegiatan yang melibatkan seseorang dalam upaya memperoleh dengan memanfaatkan berbagai sumber untuk belajar . bantu untuk menjelaskan sebagi. Jurnal Techno Nusa
Mandiri, XI(2), 158–168.

Kadir, Abudl.2015. From Zero to a Pro, Pemrograman C.Yohyakarta:Andi.

Komarudin, R., & Noor, R. R. (2017). Analisis Perancangan Media Pembelajaran Animasi Interaktif Mengenal Bahasa Jepang. Jurnal Pilar Nusa Mandiri, 13(ISSN 1978 – 1946 & E-ISSN 2527 – 6514), 12–20.

Madcoms. 2013. Mahir Dalam 7 Hari Adobe Photoshop CS6. Madiun: Andi Offset.

Mahardika, A., & Destiana, H. (2014). Animasi Interaktif Pembelajaran Pengenalan Hewan Dan Alat Transportasi Untuk Siswa Taman Kanak - Kanak. Jurnal Pilar Nusa Mandiri,X(1)

Mulyani, A., & Armanda, D. (2015). Perancangan animasi berkendara yang aman dan nyaman. Jurnal Techno Nusa Mandiri, XII(1), 41–48.

Munir. 2015. Multimedia Konsep & Aplikasi Dalam Pendidikan. Bandung: Alfabeta.

Puspitorini, I. (2016). SNIPTEK 2016 RANCANGAN ANIMASI INTERAKTIF PENGENALAN ALAT-ALAT Seminar Nasional Ilmu Pengetahuan dan Teknologi Komputer Nusa Mandiri Seminar Nasional
Ilmu Pengetahuan dan Teknologi Komputer Nusa Mandiri. SINPTEK, (ISBN: 978-602-72850-3-3), 399–404.

Saryoko, A., & Susilowati. (2018). Multimedia Interaktif Edukasi Limbah Sampah dan Cara Pengelolaannya Menjadi Barang Kerajinan Tangan. Perspekstiftif, XVI(p-ISSN: 1411-8637 e-ISSN: 2550-1178).

Sigalingging O, S. dan B. Y. (2016). Sistem Informasi E-Kepegawaian Pada PT. MannaPratama Santosa Jakarta. Information System For Educators And Professionals, 1(1),55–66.

Sukamto, Rosa A, M.Shalahuddin. 2013. Rekayasa Perangkat Lunak Terstruktur dan Berorientasi Objek. Bandung: Informatika Bandung.

Supriyadi. (2018). Interaksi Objek Animasi SD Berbasis Multimedia. Jurnal Khatulistiwa Informatika,VI(p-ISSN:2339-1928&eISSN:2579-633X), 64–72.